donderdag, augustus 10, 2006

Oeoe(1): King Crimson - Discipline (1981)

"Op een onbewoond eiland
Loopt niemand voor je neus
Ja, je voelt je d'r blij want
Lekker leven is de leus"

En bij lekker leven hoort natuurlijk MUZIEK!!
Daarom de vraag: Welke muziek zou jij meenemen naar ' Op een onbewoond eiland' (Oeoe)?

Ik zou onder andere King Crimson - Discipline uit 1981 meenemen. Muziekvriendin/collega Linda vroeg onlangs of ze deze CD mocht lenen. "Natuurlijk!!", zei ik, want ofschoon tegenwoordig minder prominent, ik blijf een soort muziek-Jehova.
Ik wil mensen graag "de goede en ware muziek" verkondigen!
Op weg naar mijn werk stop ik de CD voor de deur in mijn audio-speler en echt precies bij het parkeren in de parking is de CD afgelopen en ik heb de gehele weg GENOTEN!!! Wat blijft dit een GEWELDIGE CD!!

Verdere motivatie volgt nog.....want
'I repeat myself when under stress!!
I repeat myself when under stress!!'

PS. Dit is het begin van een serie vandaar ook Oeoe(1), er volgen nog meer klassiekers!

3 opmerkingen:

Frans zei

Ik ben heel benieuwd. Ik moet namelijk bekennen dat ik deze cd helemaal niet ken, er zelfs nog nooit van gehoord had. Ik was in de veronderstelling dat King Crimson er halverwege de jaren zeventig de brui aan hadden gegeven en dat ze daarna nog maar af en toe en nogal halfslachtig iets samen hadden gedaan.
Ik ben gek op Fripp!

Anoniem zei

Zegt mij ook helemaal niets.....volgende week maar even uitwisselen :-)

Frans zei

Waar blijft die recensie nou?